vrijdag 8 juni 2012

6 juni 2012 Jarig

Het is 00.00 uur geweest: See is jarig. 45 Jaar oud. In 1967 werd ze geboren, en na drie zoons was daar een mooi meisje. Mijn moeder vertelt hoe blij ze was met een dochter, maar tegelijkertijd hoe dubbel het was om direct te zien dat dit kindje zogezegd ‘speciaal’ was. En dat is ze nog steeds. Ook vandaag was ze bij vlagen angstig. Als een zuigeling houdt ze met haar knuist mijn vinger vast. Ze heeft met haar andere hand het dekbedovertrek stevig vast. Grip houden! Bij de gedachte aan haar verjaardag kirt ze van plezier. We maken ons op voor een mooie dag, al heeft dat in deze omstandigheden voor mij ook een rauw randje. Hoe zal het na vandaag verder gaan? Hoe is het ziekteverloop in dit nieuwe levensjaar?  Met de epilepsie en de angsten zijn we echt in een nieuwe fase beland. Maar terug naar het nu: we gaan proberen om er een mooie dag van te maken. Met taart, cadeaus, een bezoekje aan het huis van mijn moeder (‘mag ik mee’) en een feestmaal op het Thomashuis. Hieperdepiep – Hoera!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten