maandag 7 mei 2012

3 mei 2012 CD release

We zijn in een zogenaamde City Winery in New York, een club waar we een cd release bijwonen van de zanger Tyrone Wells. Prettige muziek. Het schijnt dat ze hem wel de opvolger noemen van John Mayer… voor wat het waard is. Naast eigen nummers doet hij ook enkele covers. En de titels daarvan raken me: ‘you are always on my mind’. Zo is het. Ook hier in New York is zij, See, een brandpunt. Ze zit in me. Ik beleef ook deze stad mee door haar ogen. Het is inmiddels mijn tweede natuur. De hectiek van de metro en de verwarring daarover is te duiden als een trigger voor desoriëntatie. De complexiteit en dynamiek van deze stad is enorm. Ik (her)lees momenteel het boek ‘Hersenschimmen’ van Bernlef, waarin hij het proces van Alzheimer door de ogen van een patiënt beschrijft. De afnemende grip op het leven en het pogen om dit te keren of te maskeren. Het pogen om grip te behouden. Het leest als een heftig, onomkeerbaar en verdrietig proces. Tyrone Wells doet nog een cover: ‘Everything gonna be alright’. Ik wou dat het waar was. Ik koop zijn cd. Sinds Spotify doe ik dat bijna nooit meer. Nu wel, bij wijze van uitzondering. Op weg naar Tilburg, voor in de auto. Always on my mind. Gonna be alright. Oh yeah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten