vrijdag 13 april 2012

4 april 2012 Weten Vergeten Begeleiden

Ik werk vandaag thuis. Het is een hectische werkweek met veel meer uren dan mijn contract voorschrijft. Het is even niet anders. Vandaag staat een aantal klussen op de agenda die ik thuis, achter de laptop, in relatieve rust, kan (of moet) doen. Met fondsfinanciering maken we op het Kennisplein Gehandicaptensector dat ik coördineer (zie www.kennispleingehandicaptensector.nl) een aantal ‘producten’ die gaan over dementie en verstandelijke beperking. Een handzame brochure over dementie voor professionals en verwanten, waar See en ik met een recente foto van ons beiden op de voorkant prijken. Maar ook een spel dat teams in de gehandicaptensector kunnen spelen, om kennis ‘aan te vullen’ en het gesprek te voeren over (optimale) begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking en dementie. Vandaag doe ik een tekstredactie op de teksten van het spel. Mooie en informatieve teksten. Maar ook wel erg dicht op mijn huid. Ik zou bijna zeggen ‘een feest der herkenning’, maar dat zou misplaatst zijn. Het is een constatering dat ik inmiddels een expert ben. En, in beide kennisproducten, wordt deze weblog genoemd als een bron. Voor wie het lezen wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten