zaterdag 28 april 2012

28 april 2012 Big Apple

Morgen vliegen Marcel en ik naar New York – naar de veel geroemde Big Apple. Al tijden wil ik graag daar heen. Naar de stad met vreemde aantrekkingskracht. Cultuur, dynamiek en energie. En nu gaan we. Een bewust gekozen moment. Komende zomer kies ik voor veel tijd voor en met See. Marcel gaat dan weer naar Suriname. Dus is het fijn om nu iets bijzonders met z’n tweeën te gaan doen. Reizen is fijn, al heeft het voor mij wel een andere dimensie gekregen. Wegtrekken van hier betekent ook weg gaan van haar. En dat wil ik (deep insight) eigenlijk niet. Want zij trekt al weg van ons… en ben ik dan liever hier. Zoiets.
Gisteren vroeg ze het weer: ‘wanneer kom jij weer’. Ik moest er een beetje om liegen, want aankomende vrijdag ben ik nog daar; in die grote appel. Maar ik zei ‘vrijdag; toch altijd op vrijdag’, en dat stemde haar gerust. Maar deze leugen was echt om bestwil. Hoe kan ik haar uitleggen dat ik dus vrijdag niet kom maar dan de zondag wel… te veel taal; te veel abstractie. Vandaar. En zo gaan we morgen op pad. Met haar in mijn gedachten op reis. Zo gaat dat dus, en zo reist ze met me en in me mee. Wanneer kom jij weer? Jij gaat altijd mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten