vrijdag 20 april 2012

11 april 2012 Shakespeare

We are such stuff as dreams are made on and our little life is rounded with a sleep. Een prachtige, troostrijke tekst van William Shakspeare. We zingen met mijn koor een stuk van de componist Vaughan Williams, met daarin deze zin. Vandaag sprak ik met mijn coach. Ik vertel dat ik me vaak zo somber voel en dat het weinige dat dan helpt is om alleen te zijn. Maar ook dat ik me daar weer schuldig over voel. Een conclusie van ons gesprek is dat ik dicht bij mezelf moet blijven en dan dus maar meer alleen ben.... en minder bij of met anderen (letterlijk en figuurlijk). Ik moet mijn leven leven, waar de situatie van See een alomvattend onderdeel van is, 24 hours a day. Waar mensen refereren aan hun dementerende moeder of oma, kan ik alleen maar inbrengen dat See als mijn kind is. Alomvattend dus. Het kind waar ik al mijn hele leven voor zorg. Waardoor het zo heftig is dat ik haar nu zie ‘verdwijnen’. Haar ‘little life’ wordt afgerond door een bijzondere slaap. Een schrijnende slaap. Een verdrietige slaap. Slaap lekker lief. Ik ben bij je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten