vrijdag 17 februari 2012

13 februari 2012 Skype

Ik Skype met mijn moeder. Om de dag hebben we via dit fantastische medium een ‘surogaat-life-contact’. Maar de laatste dagen lag Skype ‘er uit’ en moesten we ons behelpen met de -o zo ouderwetse- telefoon. Afgelopen vrijdag deed ik een poging om het euvel te verhelpen. Gedoe met wachtwoorden en instellingen, maar -zowaar- met succes! Met Marcel als helpdesk op afstand kreeg ik de boel weer draaiend. Als bewijs deden we een Skype-sessie met Utrecht: Marcel in de Minstraat en ik bij mijn moeder met haar laptop op schoot, naast mijn moeder en See op de bank. Ik moest See er een paar keer op wijzen, maar uiteindelijk kreeg ze Marcel op het beeldscherm in het vizier. Ze werd helemaal blij en toen ze de wederkerigheid van deze vorm van contact ontdekte werd dat nog meer: zwaaiende naar het beeldscherm, breeduit lachend en roepend ‘dag Marcel’. Met hand èn luchtkus nam ze afscheid. Marie-José en haar zwager, in cyberspace gelinkt. Virtuele lol. Lang leve Skype!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten