maandag 19 september 2011

9 september 2011 40up

Het is half twee ’s nachts en ik kom thuis van de 40up disco. Op dit dansfeest gaan veertigers (en ouder) swingend uit hun dak. Dansend, zonder het (kennelijk) vervelende besef dat ‘je weer de oudste bent’. Er wordt muziek gedraaid uit de oude doos. Swingende soul, gouwe ouwen en disco met een knipoog. 40up.... Ik realiseer me dat ook See over de magische grens van 40 is gegaan. Ook zij is al enige jaren 40up en behoort tot de doelgroep die ik vanavond zag. Al houdt zij niet de illusie van jeugdigheid op. Vandaag was ik met haar bij de oefentherapeut. Na een periode van oefeningen aan huis gaan we nu weer ‘op bezoek’ in de praktijk in Tilburg. Omdat ze See daar beter kan behandelen en omdat See toch niet meer in staat is om in haar natuurlijke woonomgeving de oefeningen te leren en/of integreren. See laat zich gedwee op de behandeltafel manoeuvreren. Ze huilt zachtjes bij een pijnlijke beweging, maar ze vertrouwt op de therapeut en op mij. We interpreteren haar signalen en stoppen. Het is soms gissen. Waar liggen haar grenzen en hoe kunnen we haar het beste ondersteunen? 40up. En hoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten