zondag 24 juli 2011

8 mei 2011 God Schütze dich

Afgelopen week ben ik samen met Marcel en mijn moeder op vakantie geweest.
Een midweek naar de Moezel, waar we een aangename tijd hadden. Samen met mijn moeder heb ik daar aan het Levensboek van See gewerkt, waarin we het leven van See beschrijven in een aantal hoofdstukken en een vast format. Het levensboek is, speciaal voor dementerenden, een aansprekend en mooi communicatiemiddel. Het beschrijft belangrijke momenten en personen uit haar leven. Op haar nieuwe stageplek zal dit boek gelijk z’n functie hebben. Ze kan het daar laten zien. Het biedt een ontroerend kijkje in haar leven. ‘Geniet maar’ heet haar stageplek en ik ben overtuigd dat dit levensboek het genieten zal versterken. Werkend aan het levensboek passeerden ook voor ons mooie en bijzondere momenten uit ons leven met haar. Het werd zo ook een beetje ons levensboek. En dan het vaste ritueel: op zoek naar een vakantiecadeautje voor haar. We kochten een amulet aan een zilveren kettinkje. Aan de ene zijde staat het beeld van een engeltje. Aan de andere kant is geschreven ‘God Schütze dich’. Als dat geen geluk brengt! Toegewijd pakt ze het uit. Een mooie aanblik. God schütze dich en wij erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten